[IAN] Pre p. Duseka - V OHNISKU.

Petr Pravec ppravec na asu....cz
Středa Únor 14 13:31:40 CET 2001

Ahoj Jirko,

Jen par komentaru.

Smesujes dve veci - Prezentaci vedy verejnosti (v tom maji cesti vedci
pravda radu nedostatku, ale pokud nebude reseni systemove, jednotlivci to
nezachrani, zejmena pokud to nema byt na ukor jejich vlastniho vyzkumu
- ale toto neni myslim hlavnim tematem tveho serialu V ohnisku)
a Spolupraci profesionalu s amatery.  To druhe, o cemz se tu od vcerejska
diskutuje, vazne vice ci mene vsude na svete.  Nektere duvody jsem napsal.

On Wed, 14 Feb 2001, Jiri Dusek wrote:

> Rekl bych, ze je zde jeste jeden -- velmi podstatny rozdil -- mezi nami a
> "zapadnim svetem". I kdyz i na zapade se prosazuji jenom zdatni amateri, ti
> ostatni pak maji jenom vzdelavaci a lobistickou funkci, profesionalove k nim
> pristupuji jinym zpusobem. (To zrejme plati i v jinych vednich oborech.) Ti
> amateri jsou danovi poplatnici, kteri umoznuji vedcum badat -- proto si na
> ne profesionalove vzdy najdou cas.

Kecas.  Ukaz mi tu zaplavu profesionalnich vedcu, kteri si na amatery
"vzdy najdou cas".

Neni otazka penez, ani casove
> vytizenosti, ale pristupu. Proto ma kazde vetsi oddeleni cloveka/y na public
> relations... To u nas chybi.

Ovsem Public Relations vedy je neco jineho, nez venovani se profesionalu
amaterum, na nez si Zdeno Velic stezoval.

Jinak mas samozrejme v rade veci pravdu.  Budu se tesit na dalsi pokracovani
Tveho serialu i dalsi diskuze zde.

Petr Pravec

V mnoha pripadech mam dokonce pocit, ze